Helft bezoekers Disneyland Parijs komt met aanbieding

Disneyland Parijs maakte een flink verlies bekend over het afgelopen boekjaar. Tegelijk kwamen er wat andere interessante feiten naar boven, vooral aanbiedingen naar Disneyland Parijs zijn een grote bezoekers trekker.

In het afgelopen boekjaar maakte Disneyland Parijs een verlies van 63 miljoen euro, ondanks dat het park het bezoekersrecord verbroken had eerder dit jaar. Het bezoekersaantal over het gehele boekjaar nam niet aanzienlijk af maar de bezoekers hebben wel aanzienlijk minder besteed.

Stiekema, de enige Nederlandse manager in het Disneyland Parijs management team laat weten in De Financiele Telegraaf dat Nederlanders alleen komen als ze "veel korting" krijgen. Ondanks dat Disney altijd flink uitpakt met aanbiedingen benadrukt de manager dat ze geen low-cost bestemming zijn en dit ook niet willen worden of als zodanig worden gezien.

Veel reclames richten volgens Stiekema zich ook teveel op de prijzen van het attractiepark in plaats van dat men juist beter kan uitleggen wat er te bieden is.  Ook worden er steeds meer trips naar Disneyland via het internet verkocht, vroeger ging dit nog vaker via lokale reisbureaus. Opmerkelijk genoeg vindt Stiekema het een voordeel om bij een reisbureau te boeken, hij laat weten dat juist daar het personeel kan informeren over bijvoorbeeld de weken voor kerstmis en de prachtige sfeer waar Disneyland Parijs dan wordt in onder gedompeld.

Regelmatige bezoekers van deze site weten wel beter, ook hier wordt veelvuldig aandacht geschonken aan speciale festiviteiten. Waar mogelijk uiteraard ondersteund met video's en foto's. Ook de kerstmis in Disneyland Parijs dit jaar is reeds onder de aandacht gebracht.

Gepubliceerd: 13-11-2009